onsdag 18 februari 2015

150218 nr 100

The sky´s the limit
Akvarell, 17x17 cm

Idag när det var dags för bild nummer hundra
tänkte jag göra nåt exceptionellt och värt att beundra.
Jag skulle testa nytt, jag var stor, jag var stark
jag la pappret i blöt och var redo att gå ut på okänd mark.
Börja måla, det blev konstigt. Då sa sambon - Dags att åka.
Det blir säkert bättre när det torkat, sa jag som inte ville bråka.
När vi kom tillbaka så var timmen sen och pappret torrt och prickigt,
det mästerverk jag hoppats på, det var det inte riktigt.
Först blev jag smått förtvivlad, sen kom jag på jag halkat snett,
jag tappade bort glädjen när jag ville göra allting rätt.
Jag målade dit träd och buskar och en liten kulle,
gjorde det med glädje och visste att allt var som det skulle.
Ser du prickarna är stjärnfall. Dags att önska det du vill.
Se att allt är möjligt, det är värt att lita till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar