lördag 13 juli 2019

190713 nr 1706 

Uppdukat 
Akryl på platta, 15x15 cm 

Jag som tänkt mig sluta dikta
och på snärtig klokskap sikta
fann att visdomarna svikta
så måhända jag får rikta
in mig mot att återknyta
till min gamla rimmargryta.

Som den återkommande besökaren kan lägga märke till blev det inget av med tanken att byta ut dagens vers mot något kort och snärtigt. På något sätt trodde jag att jag detta skulle förenkla och förnya. Efter en mängd texter känns det mer och mer som om jag använt varje rim och tema så ofta att de varit utnötta på väg till sönderfall. Det där med snärt visade snabbt vara långt ifrån enkelt så jag snubblade så att säga redan innan jag kommit ut på banan. Alltså får ni, kära läsare, hålla tillgodo med ännu en sväng med gamla goa rim. Återvinning ligger i och för sig helt rätt i tiden så även om det inte blev förnyelse är det i alla fall modernt och politiskt korrekt.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Ja, du är nog fast är jag rädd eller rättare sagt glad för:-)
    Tavlan är en av dina bästa, och det säger då inte så litet:-)
    Ja, välkommen tillbaka alltså!

    SvaraRadera