måndag 29 december 2014

141229 nr 49

I det blå
Akryl på platta, 15x15 cm

Vaknade med ett ryck strax före fyra vilket mer handlade om en ovilja att försova mig än ett driv att tillverka plast. Konstaterade att jag hade gott om tid på mig men att det inte var någon större idé att somna om.
   Morgonen var klar och bitande kall (-10) så det blev dubbla tröjor och termobyxor. För att undvika att stå på öronen under promenaden tog jag på broddarna jag fått för något år sedan men aldrig använt. Märkte att de gav det önskade fästet men lät öronbedövande och störde morgonfriden.
   Dagens målande pendlade mellan mycket blått och massor av vitt för att sedan toppas av lite bränd sienna. Nu ska de svenska juniorerna försöka lura pucken av ryssarna och jag ska gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar