söndag 28 december 2014

141228 nr 48


Den perfekta julklappen
Akryl på platta, 20x20 cm

Jag har stor respekt för stora djur. Eller, som man också skulle kunna uttrycka det, jag är rätt rädd för de flesta djur som är större än en guldhamster. Detta har ibland försatt mig i något obehagliga situationer. Bland annat vid ett tillfälle på Rhodos när jag blev avskuren från civilisationen av en åsna som verkade mycket hotfull. Glenn (min sambo) gjorde inget för att rädda mig utan påstod att djuret i fråga var gammalt, fridfullt och i det närmaste halvdött. Ludvig (sonen) var helt på Glenns linje och de båda har haft mycket kul åt detta genom åren.
    Igår var vi hemma hos Ludvig och hans Ada på julfirande. Jag fick en åsna och den perfekta lösningen för mig vad gäller djurhållning. Vårdnaden tillfaller inte mig utan en medsyster som verkligen har nytta av en åsna och har större vett på att ta hand om den än jag. Jag tycker nämligen mycket om djur, bara de är på tillräckligt långt avstånd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar