onsdag 10 december 2014

141209 nr 29


Under ytan
Akryl på duk, 20x20 cm

Idag har jag läst ut Daily Painting. Klart inspirerande och med mycket matnyttigt. En bok jag kände att jag verkligen kunde rekommendera. På slutet skrev Carol Marine också om det här med att blogga och marknadsföra sina alster. Här var också många saker att ta till sig. Sedan kom det som blev lite kruxigt för mig. Hon betonade vikten av att bara lägga ut det som är riktigt bra och att det ska vara lätt för bloggbesökaren att kunna köpa konsten.
   Här började min inre kritiker att vädra morgonluft och gjorde sig beredd att övertyga mig om att lägga ned bloggen och måla vidare i tysthet. Om några år kanske det kan finnas något att visa upp. Fast kanske inte - så frågan är om det inte är lika bra att ge det på båten helt och hållet, funderade kritikern vidare.
   Nej så sjutton heller att jag återigen låter den röst som bara klagar och gnäller och leder till passivitet ta överhanden igen. Jag fortsätter med det här eftersom jag tycker att det är så kul. Om jag också kan inspirera andra att göra det samma vore det toppen.

http://www.bokus.com/bok/9780770435332/daily-painting/

1 kommentar: