tisdag 2 december 2014

141202 nr 22


Höst vid Mariagården

Akryl på platta, 17,3x12,5 cm
 
   Att få tag på uppspänd duk i format 15x15 cm verkar inte vara det lättaste. Jag har letat runt bland nätbutiker och de som har storleken har för tillfället slut på den. Nu har jag väntat länge nog på att det ska komma in så jag bestämde mig för att testa att måla på platta istället. Hittade en liten bit i mina innehållsrika gömmor.
   Tyckte det kändes helt ok med den ytan och begav mig till den närbelägna bygghandeln och köpte en MDF-skiva att såga upp i lagom bitar. Så bra att ha nära till butiken, behöver varken släp eller takräcke utan kan låna med mig kärran de har på lagret och promenera hem på gångvägen. Stort tack till den tillmötesgående personalen som bredvilligt går med på detta.
   Med bistånd från min sambo har jag nu ritat upp de 128 bitarna jag får ut från skivan och vilken dag som helst ska vi sätta sågen till. Här går det framåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar