måndag 5 januari 2015

150105 nr 56 

Draghjälp
Akryl på duk, 20x20 cm

När jag målade idag lyssnade jag på ett online seminarium med två amerikanska lyckoexperter och mästarinnor inom självhjälpsindustrin. Helt gratis skulle jag få reda på de tre hemligheter som skulle göra mitt år till den framgångssaga jag inte ens vågat drömma om. Ett erbjudande jag självklart inte kunde tacka nej till.
   Efter väl beprövat koncept startade sändningen med att de två kvinnorna berättade om sina egna livsresor till lyckolandet. (Viktigt för oss som lyssnar att få veta att de lever sin sanning.)  Jag väntade med spänning på hemligheterna. När de väl kom kunde jag konstatera att den journalist som avslöjade det här knappast skulle bli belönad med guldspaden.
   När man sätter sina mål ska man fråga sig varför man vill nå dem. Tankar och ord skapar vår verklighet och det är därför viktigt vad man tänker, säger och att välja umgänge och det man tar in med omsorg. Vi lägger krokben för oss själva därför att vi någonstans inom oss tror att vi inte är värda den lycka vi söker.
   Alltså inte mycket nytt utan samma saker som ter sig enkelt i teorin men riktigt lika lätt i praktiken. Jag kämpar vidare och känner tacksamhet över peppande vänner och familj och hoppas att jag själv är mer närande än tärande för omgivningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar