fredag 16 januari 2015

150116 nr 67

Örnkoll
Akryltusch på duk, 20x20 cm

Idag steg jag upp klockan 6 för att kunna måla och lägga upp på bloggen i god tid innan jobbet. Min tanke var att måla flödande artistiska orkidéer i akvarell. Nog flödade det alltid, men särskilt konstnärligt var det inte. Den välvillige betraktaren skulle kanske med mycket god vilja och många ledtrådar kunna tänka sig att det var orkidéer och sorgset konstatera.
   - Så synd att någon kört över dem flera gånger med ett fordon som inte får framföras med vanligt B-körkort. Och jag förstår verkligen inte varför de behövde kissa på dem efteråt. 
   Alltså la jag ner det blommiga och bestämde mig för sambons förslag på en örn. Lagom när det var dags att gå hemifrån var jag klar med bakgrunden och hade provmålat några örnar på baksidan av de överkörda orkidéerna. 
   På fabriken var det stabil drift så jag hann med att teckna fåglar i min skissbok. När jag kom hem kände jag mig förberedd. Insåg då att den decimeter i vingbredd som det blivit när jag tränade inte skulle göra sig så bra i den förberedda miljön. Så det blev en mycket liten rackare och ingen kan ana att det faktiskt finns en liten gul prick som näbb och små klor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar