tisdag 6 januari 2015

150106 nr 57


Mindfulness
Akryltusch på platta, 20x20 cm

När jag stod i duschen idag på morgonen kom jag på mig med att nynna på "slå mig hårt i ansiktet" och tänkte sedan vidare på det här med affirmationer och vad man söker dra till sig. Kanske låten ifråga blir väldigt positiv när den kommer igång men jag har bara hört den på trailer för "Så ska det låta" så det känner jag inte till.
   Bestämde mig för att vara mer medveten under resten av dagen, eller i varje fall medan jag torkade mig och klädde på mig. När jag senare satte mig och målade lyssnade jag på stämningsfull musik och tänkte skapa intuitivt. Det blev kluddar och kladd och jag kände mig efter en stund inte helt fridfull. När jag smått irriterat skakade flaskan med gul tusch märkte jag att jag inte satt på locket. Mycket gult och kladdigt blev det. 
   Medan jag rensade i röran kom jag på att det fick vara bra som det var och att jag var nöjd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar